Příběh brusky

Publikováno: 18.02.2021
Rubrika: Ze života divize
Průmyslový distributor produktů světových značek MATRIX Automotive má za sebou náročný rok. Stejně jako většina v průmyslu se pohybujících firem. Za minulý rok vykázala divize z Třebešova pokles obratu o 8 %. Situaci způsobila celosvětová pandemie koronaviru, která se logicky nevyhnula ani automobilovému průmyslu.
V dubnu a květnu se některé výrobní linky úplně zastavily. I přes tyto nepříjemnosti se podařilo správně nastavit spolupráci s dodavateli a koncovými zákazníky. Složité bylo především dobré načasování.
To platí i pro pneumatické ruční brusné nářadí americké značky Dynabrade, jehož významným dodavatelem pro Českou republiku je MATRIX Automotive od roku 1993. Jeho dceřiná firma MATRIX TRADE pak od roku 2003 i pro Slovensko. Za tuto dobu si značka Dynabrade na českém
a následně i slovenském trhu získala vynikající pověst a je široce využívaná.
"Dnes se už nářadí neprodává přes katalogy jako před třiceti lety. V MATRIX Automotive jsme přistoupili k prodeji kompletní technologie povrchových úprav. Zákazníkům prodáváme tzv. "celostní medicínu"," upozorňuje ředitel společnosti Jaroslav Švarc.
Postup prodeje kompletních brousících systémů je přitom dlouhodobou záležitostí. Nejprve je potřeba najít zákazníka, který používá v rámci svého výrobního procesu tyto technologie a nabídnout mu komplexní služby společnosti MATRIX Automotive. To je práce obchodních zástupců.
"Další fází je testování brusky. Je potřeba najít pro daného zákazníka to nejefektivnější řešení. K tomu slouží testování
v Techcentru v Třebešově, kde pracují praví odborníci. Na základě těchto údajů se následně vybere správný model brusky, který je dále testován přímo ve výrobě," popisuje další postup ředitel Švarc, který osobně stál u začátků divize v roce 1993.
Na základě odborného testování se potvrdí skutečná správnost modelu brusky, která bude zákazníkovi vyhovovat. A to nejen stran výkonu, ergonomie, spotřeby vzduchu nebo ceny, ale také hladiny hluku a vibrací, což je přímo spojené s kategorizací pracovišť a následnými nemalými omezeními. Lze kombinovat s vhodným výběrem podložných kotoučů a brusiv, ale také odsávacími systémy, které jsou mobilní a jsou propojeny přímo s bruskou nebo tzv. odsávacími stoly. Pak už přijde na řadu objednávka a dodání daného modelu. Nedílnou součástí je také zaškolení pracovníků a také servis, na který je buď zaškolen personál dané firmy nebo servis prostřednictvím pracovníků MATRIX Automotive.
V této souvislosti lze zmínit jeden zajímavý údaj. Servisní pracovníci v Třebešově měsíčně servisují stovky brusek. Mají k dispozici široký sklad originálních náhradních dílů a měřicí přístroje, které potvrdí správnost servisu. Po jejich práci musí mít bruska parametry jako by byla nová.
"Cílem celého procesu je udržení dlouhodobého vztahu se zákazníkem a jeho maximální spokojenost," má jasno ředitel Švarc.
Jedním z často citovaných pojmů v oblasti automotive je v posledních letech robotizace. Výhodou nářadí Dynabrade je také fakt, že ho lze instalovat do moderních robotických center. Ten samý model tak může používat jak ruka člověka, tak ruka robotická. Spolupráce s předními dodavateli adaptivních robotů je jednou z priorit.
Celostní přístup k zákazníkovi, který pracovníci MATRIX Automotive v průběhu času vyvinuli, je již lety ověřený a funkční, jak ukazuje příběh pneumatického nářadí Dynabrade. Jistě bude přinášet výsledky i v dnešní době, která přináší řadu nejistot.