René Hübner

image

Publikováno: 16.08.2021

Rubrika: Ze života divize

Už je to neuvěřitelné čtvrt století, co jste začal pracovat pro MATRIX Automotive. Kolikátým zaměstnancem dnes už velmi úspěšné divize jste byl?
„Nastupoval jsem jako čtvrtý do týmu, kde jsem nahrazoval pracovníka, který odešel. Takže pracovní číslo 5. Nicméně z původní sestavy jsme zůstali dva.“

S jakými zkušenostmi jste tehdy do Třebešova přicházel?
„Byla to moje první stálá pracovní smlouva po studiu. Předtím jsem pouze rok pracoval jako brigádník ve firmě, která montovala plastová okna. Takže pracovní zkušenosti se rovnaly nule. Jen snad
s řízením auta jsem měl alespoň základní zkušenosti, ale i ty jsem si zdokonalil pořádně až v Matrixu.“

Devadesátá léta byla po byznysové stránce jistě dosti odlišná od reality dneška. Kde vidíte největší rozdíl?
„Při mém nástupu jsem začal nabízet materiály, které tu do té doby nikdo neměl, nikdo je neviděl a možná o nich ani neslyšel. Stačilo jen vybrat správný materiál a přesvědčit zákazníka, aby si jej vyzkoušel, tak byla velká pravděpodobnost, že u tohoto materiálu již zůstane. Pak již stačilo, aby si 2–3 měsíce počkal na dodávku. Dnes je obdobného materiálu v různých variantách na trhu nepřeberné množství a úspěšní jsme především díky kvalitě produktů a nabízených služeb. Obrovský rozdíl je také v načasování dodávek. Odběratel již dávno není zvyklý čekat na materiál týden, natož měsíc jako kdysi.“

Dnes pracujete jako vedoucí skupiny pro povrchové úpravy. Můžete čtenářům vysvětlit, co má tato skupina na starosti?
„Ve zkratce to dost dobře nejde, ale každý z nás má na starosti desítky zákazníků, se kterými se snažíme řešit jejich potřeby. Co možná nejrychleji cokoli slepit, poté opracovat, obrousit, vyleštit, ochránit před poškozením a to ve 100% kvalitě. Postarat se o to, aby veškerý používaný materiál měl včas a v potřebném množství na lince a to s potřebnými certifikáty. Pomáháme také pracovníky firem ochránit, vhodně zvolenými ochrannými pomůckami. Dovolím si tvrdit, že na spoustě dopravních prostředků, kterými se každý z nás denně vozí (kolo, auto, autobus, vlak, ale i třeba letadlo) je nezanedbatelná stopa firmy Matrix.“

Mezi vaše největší zákazníky patří automobilky v Čechách a na Slovensku. Kam všude vlastně jezdíte a se kterou z těchto automobilek spolupracujete nejdéle?
„Měl jsem to štěstí, že jsem byl ve firmě v době, kdy u nás i na Slovensku začal vznikat automobilový průmysl a kromě již u nás dávno zavedené firmy Škoda Auto, jsem byl u zrodu všech nově postavených automobilek. Začal jsem tam jezdit v době, kdy je tvořily jen stavební buňky a chodilo se tam v gumákách (TPCA, KIA, Hyundai, Peugeot). Pomáhal jsem jim stavět jejich technologie. Aktuálně mám na starosti ty, které mají výrobní závody v České republice. O závody na Slovensku se starají mí kolegové ze slovenské pobočky f. Matrix Automotive.“

Co považujete za svůj největší úspěch během kariéry v Třebešově?
„Snad to, že mi za těch 25 let ve firmě, zůstali všichni moji zákazníci věrni a stále se mnou spolupracují a to i ve chvíli, kdy odešli do jiného oboru. Velkou výhrou je však také to, že jsme tu vždy měli a máme skvělý kolektiv.“

Doporučil byste dalším lidem práci v MATRIX Automotive?
„25 let práce v jedné firmě je jasná odpověď.“

Jak se během toho čtvrt století změnil váš osobní život?
„Tak jako mi zůstali věrni mí zákazníci, tak já zůstal věrný své manželce a rodině. Zůstal jsem u sportu, kterým si kompenzuji hodiny sezení za volantem. Zásadní změna je v tom, jak mě postupně dorůstají a dohánějí mé dvě dcery.“